maandag 10 november 2014

plantaardig




Dit weekend een magisch potje klaargemaakt volgens de cold-bundled eco-print methode van India Flint. Met eikenblad, azijn en een versleten zijden kussenhoes uit grootmoeders kastje.
Een  heel deftige enveloppe genaaid van een heel klein lapje plantaardig geverfde zijde en cottolin [nee, ik weet niet meer waar ik het mee verfde maar echt, vanaf nu ga ik alles zorgvuldig bijhouden.....]. Let op het grappige vogelpoot-steekje van de knoop.....
En hapa-zome enveloppen gevouwen van handgeschept plantaardig papier.
En dat allemaal omdat ik deze zomer op zoek was naar de goede kleur plantaardig groen voor een broek voor kabouter Thijm. Dat bracht me op de rode azerblaadjes, die brachten me bij het boek van India Flint dat in de kast lag en..... nou ja, daarna was er alleen nog een hoop enthousiasme.