donderdag 4 september 2014

roodborst


Gister de tentoonstelling in de bieb van Ten Boer ingericht. Een onverwacht mooie ruimte. En ik kon bij verrassing ook nog eens gebruik maken van een prachtige vitrinekast. Zo'n onverwacht plekje inspireert natuurlijk en biedt ruimtelijke mogelijkheden. Er borrelden een heleboel ideeën op [ja, de één nog leuker dan de ander]. Mijn vingerdieren keken me wat meewarig aan: "Je hebt ons toch!" Daar was weinig tegenin te brengen. Ze waren er allemaal, alle dieren uit mijn boek: muis, konijn, mol, kikker, eekhoorn. Alleen roodborst..... Roodborst van de cover van het eerste boekje, die ontbrak nog. Hoera, opeens had ik een hele goede reden om weer eens een diertje te snijden. Heerlijk! Alleen al het snuffelen tussen mijn lappen, op zoek naar de juiste stoffen, de juiste kleuren! Na een dag hard werken is daar Roodborst.
Gelukkig hadden muizen en motten zich ontfermd over mijn lang verwaarloosde gereedschapskist.