dinsdag 26 juni 2012

ons huis


O, ja, wij wonen er ook nog......
Ik kan zo gelukkig worden van al het leven rond ons huis. Het wemelt er van leven. Er woont een eekhoorn onder de windveer, dit voorjaar zag ik hoe ze twee jongen naar het nest verhuisde. Dagelijks scharrelen er meerdere eekhoorns op het terras. Vanochtend zat er opeens een jong konijn op het terras. Op zonnige dagen barst het van de vlinders in de tuin. Er zijn heel veel libelle soorten. Regelmatig doorkruist een ijsvogel onze tuin op weg naar het vaartje achter ons huis. Laat ik de grote bonte specht niet vergeten die laatst vlak voor mijn neus twee jongen voerde. Er zijn ontzettend veel hommel-, en bijensoorten. 's Winters zie ik regelmatig reeënsporen in de tuin. Kortom, een paradijsje.o, Ja er zijn ook erg veel muizen, zolang ze 's winters buiten blijven vind ik ze leuk....En van een kip in de vensterbank kijk ik ook niet meer op.